ישראל התברכה במגוון מגוון של מיני דגים, וסוגים שונים של דגים נפוצים יותר בעונות מסוימות. הבנת עונות הדיג בישראל יכולה לעזור לדייגים לתכנן את הטיולים שלהם, למקד מינים ספציפיים ולהבטיח שיש להם את הציוד המתאים לתפוס דגים.

בחודשי החורף (דצמבר-פברואר) הכנרת היא מקום דיג פופולרי, כאשר מפלס המים עולה, והטמפרטורה מתקררת. מיני דגים נפוצים במהלך עונה זו כוללים שפמנון, קרפיון, אמנון ופונה. דייגים משתמשים בדרך כלל בפיתיון כגון תולעים וכדורי בצק, וציוד דיג כגון חכות וסלילים עם קו בדיקה של 6-12 ק"ג.

האביב (מרץ-מאי) נחשב לעונה הטובה ביותר לדיג חוף בישראל. אשדוד ונתניה הם שני מקומות פופולריים בתקופה זו. מיני דגים הנלכדים בדרך כלל באביב כוללים בורי אדום, בר ים ודניס. דייגים משתמשים בדרך כלל בציוד מסתובב עם קו בדיקה של 6-10 ק"ג, ובפיתיון כגון שרימפס או דיונון.

הקיץ (יוני-אוגוסט) הוא עונת השיא לדיג בישראל, כאשר אכזיב וחיפה הם מקומות פופולריים. במהלך תקופה זו, מיני דגים הנלכדים בדרך כלל כוללים טונה, בוניטו ואמברג'ק. דייגים משתמשים בדרך כלל בציוד מסתובב גדול יותר עם קו בדיקה של 12-20 ק"ג ופיתיון כגון סרדינים, דיונונים או פיתיון חי.

הסתיו (ספטמבר-נובמבר) הוא זמן מצוין לדיג בים עמוק בישראל, כאשר עכו היא מיקום פופולרי. מיני דגים הנלכדים בדרך כלל בעונה זו כוללים ברקודה, טונה וענבר. דייגים משתמשים בדרך כלל בציוד מסתובב כבד יותר עם קו בדיקה של 20-30 ק"ג ופיתיון כגון דיונונים חיים או סרדינים.

לסיכום, הבנת עונות הדיג בישראל חיונית לכל דייג המעוניין למקסם את סיכויי ההצלחה שלו. על ידי ידיעת היכן ומתי לדוג והציוד הדרוש לתפוס מינים שונים, דייגים יכולים לקבל חווית דיג מתגמלת ומהנה בישראל.